top of page
  • Panos

Google AdWords ή Facebook Ads ; Ποιό από τα δύο σας προτείνω ΕΓΓΥΗΜΕΝΑ να χρησιμοποιήσετε και γιατί


google adwors vs facebook ads

Καλησπέρα σε όλους !

Συχνά μπαίνει το παραπάνω δίλημμα της επιλογής διαφημιστικής πλατφόρμας και πρόσφατα είχα και μιά κουβέντα μ' έναν φίλο - πελάτη σχετικά με το θέμα.

Είχε κάποιο ποσό να διαθέσει για online διαφημιστική προώθηση της επιχείρησής του και με ρωτούσε τι θα του πρότεινα να κάνει.

Θα σας πω παρακάτω τι ακριβώς του συνέστησα - εντάξει... με κάπως πιό αναλυτικό τρόπο !

Βέβαια, για να μην σας κρατάω σε αγωνία θα σας πω αρχικά ότι προσωπικά, προτείνω πάντα στους πελάτες μου την λύση του Adwords σε σχέση με αυτή των Facebook Ads αλλά θα προσπαθήσω να σας το εξηγήσω παρακάτω με όσο πιό απλά λόγια γίνεται.

Γιατί οι μέθοδοί του AdWords δεν μπορούν να εφαρμοστούν στο Facebook.

Θα ξεκινήσω αναφέροντας το αγαπημένο μου παράδειγμα.

Οι πλασιέ βιβλίων είναι πλέον ...πασέ αλλά oi door-to-door πωλήσεις εξακολουθούν να υφίστανται στις μέρες μας.

Θα σας κάνω λοιπόν μιά ερώτηση.

Πότε θεωρείτε ότι είναι πιό πιθανό να γίνει μιά πώληση ενός βιβλίου;

Όταν κάποιος πλασιέ βιβλίων χτυπήσει την πόρτα του... εμβρόντητου και απροετοίμαστου 'πελάτη' κάποια τελείως...ακατάλληλη ώρα ή όταν ο 'πελάτης' πηγαίνει από μόνος του στο βιβλιοπωλείο ; ( ή έστω.. στο e-shop ; :) )

Δεν χρειάζεται πολύ σκέψη, η απάντηση είναι φυσικά ... το δεύτερο !

ΕΙλικρινά πιστεύω πως μόνο από... σύμπτωση μπορεί κάποιος να πουλήσει βιβλίο στην πρώτη περίπτωση.

Ας πάμε λίγο πιό αναλυτικά και να σας δώσω μερικά στοιχεία :

Η Google είχε για το 2015 έσοδα 75 δις δολάρια. Aπ' αυτά το 68% προήλθε απευθείας από την διαφημιστική υπηρεσία της, το AdWords .​

Κατ' αναλογία μια παλιότερη μελέτη δείχνει ότι μόνο το 1% των πωλήσεων ενός brand προέρχεται από κανάλι social media.

Αλλά ας μην πάμε περισσότερο μακριά.

Ένας έμπειρος αναλυτής επισκεψιμότητας ( π.χ μέσω του γνωστού Google Analytics ) γνωρίζει ότι οι επισκέψεις που προέρχονται από Organic search ( τ' αποτελέσματα αναζήτησης δηλαδή ) έχουν πολύ καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά και υψηλότερα conversion rates σε σχέση με τα υπόλοιπα κανάλια επισκεψιμότητας.

analytics - facebook vs adwords statistics

Δηλαδή οι επισκέψεις από την Google ξοδεύουν για παραδειγμα πολύ περισσότερη ώρα σ' ένα site απ' ότι οι υπόλοιποι επικέπτες ( δείχνει αναμφίβολα ενδιαφέρον ), περιηγούνται σε περισσότερες σελίδες του site και τελικά αργά ή γρήγορα οι περισσότεροι βρίσκουν τον δρόμο τους προς το ... καλάθι αγοράς !

Το παραπάνω αποτελέσματα δεν είναι τυχαία, υπάρχει λόγος γι΄αυτό.

Κι ο λόγος αυτός έχει ένα όνομα. Λέγεται...

ΠΡΟΘΕΣΗ

Oι άνθρωποι που ψάχνουν στην μηχανή αναζήτησης της Google ( αλλά και στις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης φυσικά ) , βρίσκονται εκεί γιατί είναι προ-διατεθιμένοι να αγοράσουν. ( αν όχι τώρα άμεσα. Σύντομα. ). Για να μπουν στην διαδικασία αυτή το έχουν σχεδόν αποφασίσει. Ψάχνουν από μόνοι τους. Δεν τους 'πιέζει' κάποιος να το κάνουν. Έχουν μία συγκεκριμένη ανάγκη και οικειοθελώς αναζητούν τον κατάλληλο προϊόν ή υπηρεσία για να την ικανοποιήσουν.

Οι άνθρωποι που βρίσκονται στις μηχανές αναζήτησης έχουν την κατάλληλη ψυχολογία για να ψωνίσουν. Η μηχανή αναζήτησης λειτουργεί γι' αυτούς ως ένα εύχρηστο μέσο έρευνας αγοράς. Είναι στο τελευταίο στάδιο της αγοραστικής διαδικασίας ( ‘bottom of the funnel’ όπως το αποκαλούν οι διαφημιστές ) και το μόνο που απομένει είναι να βρουν το αποτέλεσμα αναζήτησης που θα τους κάνει 'κλικ' και ...απλά να ψωνίσουν !

Σε αντίθεση με το παραπάνω, ο κόσμος χρησιμοποιεί το Facebook κυρίως για να διασκεδάσει. Να γελάσει, να χαλαρώσει με τους φίλους του, να το 'ρίξει έξω'. Το σίγουρο είναι ότι δεν μπαίνει ΜΕ ΣΤΟΧΟ να ψωνίσει.

Και ακόμη κι αν κατά σύμπτωση πέσει πάνω σε κάτι που τον ενδιαφέρει, θα πάρει πολύ χρόνο μέχρι να πεισθεί να αγοράσει και σίγουρα δεν θα το κάνει εκείνη την στιγμή.

Επομένως εδώ υπάρχει ένα αντικειμενικό 'πρόβλημα'.

Ο διαφημιζόμενος στο Facebook θα πρέπει να δαπανήσει όχι μόνο χρήματα αλλά και περισσότερη ενέργεια και χρόνο προκειμένου να 'φτάσει' τον επισκέπτη του κοινωνικού δικτύου στο επίπεδο του 'πελάτη' ( στο επίπεδο δηλαδή που είναι ΗΔΗ ο επισκέπτης των μηχανών αναζήτησης ) !

Χρειάζεται πολύ foreplay και 'ψηστήρι' ( sic ) στον υποψήφιο πελάτη για να πεισθεί να προχωρήσει στην αγορά, κι αυτά περιλαμβάνουν τεχνικές όπως για παράδειγμα το brand awareness, το Lead generation και άλλες, που θα αναλύσουμε σε επόμενο ποστ.

Κι αυτό - όπως είπαμε - γιατί στο Facebook μιά διαφημιζόμενη επιχείρηση δεν έχει να ανταγωνιστεί μόνο την συν-διαφημιζόμενη της, αλλά ΚΥΡΙΩΣ την 'προσοχή' των ανθρώπων η οποία είναι εκείνη την στιγμή στραμμένη 'αλλού'.

Τα παραπάνω μας οδηγούν λοιπόν στο συμπέρασμα ότι το Facebook είναι κατ' αρχην ένα ασύμφορο διαφημιστικό μέσο και σίγουρα όχι η πρώτη επιλογή για κάποιον διαφημιζόμενο.

Κάποια πράγματα βέβαια μπορεί να διαφοροποιούνται λίγο από διαφημιζόμενο σε διαφημιζόμενο ( παίζει ρόλο το είδος της υπηρεσίας ή του προϊόντος που θέλει να προωθήσει, το πόσο γνωστό είναι το brand του, το διαφημιστικό timing και πολλοί άλλοι παράγοντες ) και επίσης το Fecebook είναι πλέον τόσο δημοφιλές που γίνεται από μόνο του ελκυστικό και προσφέρει πλέον άπειρες ευκαιρίες προώθησης, αλλά σε γενικές γραμμές το παραπάνω συμπέρασμα είναι διαπιστωμένο ότι ισχύει σε ποσοστά πάνω από 90%.

( Σημείωση : Ακόμη βέβαια πιό αποδοτικό από το Adwords είναι το SEO, οι χρήστες δηλαδή της Google εμπιστεύονται πολύ περισσότερο κι από τις πληρωμένες διαφημιστικές καταχωρήσεις, τα "οργανικά αποτελέσματα", δηλαδή αυτές τις σελίδες που βγαίνουν στις πρώτες θέσεις της μηχανής αναζήτησης με φυσικό τρόπο. Αλλά αυτήν την πολύ χρήσιμη και ενδιαφέρουσα για πολύ κόσμο συζήτηση υπόσχομαιι να την κάνουμε κάποια άλλη στιγμή, πολύ σύντομα. )

Επίλογος

Με βάση τα παραπάνω προκύπτουν τα εξής :

Θέλετε γρήγορα και απτά αποτέλεσματα πωλήσεων μέσω πληρωμένης online διαφημιστικής καμπάνιας ( φυσικά με την κατάλληλη προετοιμασία που πρέπει να προηγηθεί ) ; Eπιλέξτε το Google Adwords και σας υπόσχομαι ότι ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΕΤΕ !

Οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης σε αντίθεση με αυτούς των κοινωνικών δικτύων είναι άτομα με ψυχολογία 'αγοραστή' κι επομένως οι πιθανότητες που υπάρχουν να δουν την διαφήμιση σας και σε σχετικά γρήγορο χρονικό διάστημα να προβούν στην αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας είναι πολύ μεγάλες.

Προκειμένου να πετύχετε τα ίδια αποτελέσματα μέσω διαφήμισης Facebook θα πρέπει να δαπανήσετε πολύ περισσότερο χρόνο και πολύ περισσότερα χρήματα.

178 Προβολές

Αν σας ενδιαφέρουν τα άρθρα μας, γραφτείτε στο Newsletter μας για να τα λαμβάνετε πρώτοι στο E-mail σας.

bottom of page